5.1 Süreç Değerlendirme
Yaptığımız bu projenin aşamalarını değerlendirme amaçlı bir süreç yürüttük . Bu bağlamda çeşitli uzmanlara danışarak görüşlerini aldık .
5.1.1 Uzman değerlendirmesi
Tasarımımızın değerlendirilmesi için ihtiyaç duyduğumuz uzman görüşü sağlamaya yönelik olarak Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Ömer UYSAL'la iletişime geçtik . Kendisinin bu konuda katkı sağlayabileceğini düşündük . Şu an itibarıylada iletişim içerisindeyiz . Kendisine yönelteceğimiz sorular da şu şekildedir .
5.1.2 Birebir Değerlendirme
Tasarımı değerlendirmek adına hedef kitleyi temsil eden 3 arkadaşımızdan fikir aldık . Onlara , önceden belirlediğimiz aşağıda yer alan soruları yönelttik .
5.1.3 Pilot Değerlendirme
Halk eğitim merkezinde bilgisayar kursuna gelen başka bir sınıfa eğitimimizin bir bölümünü uygulayıp sorular sorarak bir değerlendirme yapmalarını istedik . Pilot değerlendirme için ihtiyacımız olan dönütü bu şekilde sağlamış olduk .
5.2 Ürün değerlendirmesi
Yaptığımız bu projenin aşamalarını değerlendirme amaçlı bir süreç yürüttük . Bu bağlamda çeşitli uzmanlara danışarak görüşlerini aldık .
5.1.1 Uzman değerlendirmesi
Tasarımımızın değerlendirilmesi için ihtiyaç duyduğumuz uzman görüşü sağlamaya yönelik olarak Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Ömer UYSAL'la iletişime geçtik . Kendisinin bu konuda katkı sağlayabileceğini düşündük . Şu an itibarıylada iletişim içerisindeyiz . Kendisine yönelteceğimiz sorular da şu şekildedir .
- Sizce bu eğitim internet etiği ve siber zorbalık konularını yeterli bir şekilde ele almış mı ?
- Aşamaları tek tek ele aldığımızda sizce içerik güncel mi ?
- Kullanılar materyaller öğrenciler açısından yeterli mi ?
- Eğitimimizin eksik kalan yönü varsa bize öneride bulunur musunuz ?
5.1.2 Birebir Değerlendirme
Tasarımı değerlendirmek adına hedef kitleyi temsil eden 3 arkadaşımızdan fikir aldık . Onlara , önceden belirlediğimiz aşağıda yer alan soruları yönelttik .
- Bu eğitime dahil olmak ister miydiniz ?
- Bu eğitim hedef kitle için ne kadar verimli olabilir ?
- Hedef kitle üzerinde internet etiği ve siber zorbalık bilinci oluşturabilir miyiz ?
- Blogumuz farkındalık yaratabilecek seviyede miydi ?
5.1.3 Pilot Değerlendirme
Halk eğitim merkezinde bilgisayar kursuna gelen başka bir sınıfa eğitimimizin bir bölümünü uygulayıp sorular sorarak bir değerlendirme yapmalarını istedik . Pilot değerlendirme için ihtiyacımız olan dönütü bu şekilde sağlamış olduk .
- Eğitimimizi nasıl buldunuz ?
- Daha önce internet etiği ve siber zorbalık kavramları hakkında bilgiye sahip miydiniz ?
- Bu kavramların açıklanmasında sizce bu eğitim yeterli oldu mu ?
- Bu eğitim internet etiği ve siber zorbalık hakkında farkındalık yarattı mı ?
5.2 Ürün değerlendirmesi
Dönem sonunda birlikte çalıştığımız kuruma gittik . Bilgisayar öğretmeniyle işbirliği yapıp eğitimimizin başarılı olup olmadığını ölçmek amaçlı bir tartışma platformu oluşturduk . Bilgisayar laboratuarında geçen bu uygulama şu şekilde oldu . Sınıf düzeni "U" şekline getirildi ve bireylerin yüz yüze bilgi alışverişi yapabilecekleri bir ortam sağlandı . Bu konuda ne kadar farkındalık yaratıldığına dair sorular bizim tarafımızdan sınıfa yöneltildi . Bunların yanı sıra örnek olaylar üzerinden çözüm üretmek amaçlı beyin fırtınası yapıldı .
Konumuz yapısı gereği ile esnek ve soyut olduğundan kaynaklı nicel gözlem yapma şansımız çok sınırlı oldu . Bu sebeble değerlendirme kısmında nitel odaklı bir uygulama yaptık .
Öğretim Tasarımında odaklandığımız sorun günümüzün ve geleceğin çok önemli bir problemi olan "İnternet etiği ve siber zorbalık" konusunda oldu . Biz bu eğitim sonucunda büyük bir farkındalık yarattığımıza inanıyoruz . Ülkemizde de bu konu üzerinde daha çok çalışma yapılacağına inanıyoruz . Bu süreçe bir şeyler katabildiysek ne mutlu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder