ÖĞRETİM TASARIMI DEĞERLENDİRME AŞAMASI

5.1 Süreç Değerlendirme

     Yaptığımız bu projenin aşamalarını değerlendirme amaçlı bir süreç yürüttük . Bu bağlamda çeşitli uzmanlara danışarak görüşlerini aldık .





   5.1.1 Uzman değerlendirmesi




    Tasarımımızın değerlendirilmesi için ihtiyaç duyduğumuz uzman görüşü sağlamaya yönelik olarak Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Ömer UYSAL'la iletişime geçtik . Kendisinin bu konuda katkı sağlayabileceğini düşündük . Şu an itibarıylada iletişim içerisindeyiz .  Kendisine yönelteceğimiz sorular da şu şekildedir .

  •     Sizce bu eğitim internet etiği ve siber zorbalık konularını yeterli bir şekilde ele almış mı ?

  •     Aşamaları tek tek ele aldığımızda sizce içerik güncel mi ?

  •     Kullanılar materyaller öğrenciler açısından yeterli mi ?

  •     Eğitimimizin eksik kalan yönü varsa bize öneride bulunur musunuz ?

             
   5.1.2 Birebir Değerlendirme



     Tasarımı değerlendirmek adına hedef kitleyi temsil eden 3 arkadaşımızdan fikir aldık . Onlara , önceden belirlediğimiz aşağıda yer alan soruları yönelttik .

  •      Bu eğitime dahil olmak ister miydiniz ? 

  •      Bu eğitim hedef kitle için ne kadar verimli olabilir ?

  •      Hedef kitle üzerinde internet etiği ve siber zorbalık bilinci oluşturabilir miyiz ?

  •      Blogumuz farkındalık yaratabilecek seviyede miydi ?





   5.1.3 Pilot Değerlendirme




     Halk eğitim merkezinde bilgisayar kursuna gelen başka bir sınıfa eğitimimizin bir bölümünü uygulayıp sorular sorarak bir değerlendirme yapmalarını istedik . Pilot değerlendirme için ihtiyacımız olan dönütü bu şekilde sağlamış olduk .

  •     Eğitimimizi nasıl buldunuz ? 

  •     Daha önce internet etiği ve siber zorbalık kavramları hakkında bilgiye sahip miydiniz ?

  •     Bu kavramların açıklanmasında sizce bu eğitim yeterli oldu mu ?

  •     Bu eğitim internet etiği ve siber zorbalık hakkında farkındalık yarattı mı ?





5.2 Ürün değerlendirmesi

     
      Dönem sonunda birlikte çalıştığımız kuruma gittik . Bilgisayar öğretmeniyle işbirliği yapıp eğitimimizin başarılı olup olmadığını ölçmek amaçlı bir tartışma platformu oluşturduk . Bilgisayar laboratuarında geçen bu uygulama şu şekilde oldu . Sınıf düzeni "U" şekline getirildi ve bireylerin yüz yüze bilgi alışverişi yapabilecekleri bir ortam sağlandı . Bu konuda ne kadar farkındalık yaratıldığına dair sorular bizim tarafımızdan sınıfa yöneltildi .  Bunların yanı sıra örnek olaylar üzerinden çözüm üretmek amaçlı beyin fırtınası yapıldı .
     Konumuz yapısı gereği ile esnek ve soyut olduğundan kaynaklı nicel gözlem yapma şansımız çok sınırlı oldu . Bu sebeble değerlendirme kısmında nitel odaklı bir uygulama yaptık .

    Öğretim Tasarımında odaklandığımız sorun günümüzün ve geleceğin çok önemli bir problemi olan "İnternet etiği ve siber zorbalık" konusunda oldu . Biz bu eğitim sonucunda büyük bir farkındalık yarattığımıza inanıyoruz . Ülkemizde de bu konu üzerinde daha çok çalışma yapılacağına inanıyoruz . Bu süreçe bir şeyler katabildiysek ne mutlu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder